Performans pazarlama, dijital pazarlama stratejisi olarak tanımlanan faaliyetlerin tamamını içerir. Bu strateji, satış, tıklama ve görüntüleme gibi aksiyonlar için dijital kanalların kullanılmasını ve buna karşılık ödemenin yapılmasını öngörür. Bu yöntem, kapsamlı bir pazarlama tekniği olarak değerlendirilir.
Performans pazarlaması, markanın dijital reklamlarının yönetilmesi, medya planlama ve satın alma, sosyal medya analizi, web sitesi trafiği, hedef kitle analizi ve performans analizi gibi tüm dijital pazarlama faaliyetlerini kapsar. Dijital pazarlamanın tüm bu yönlerini denetlemekten sorumludur.
Pazarlama stratejisi performans pazarlaması kapsamında hedeflenen satış veya dönüşüm amaçlarına ulaşmak için arama motoru pazarlaması, yeniden pazarlama ve programlı satın alma teknolojilerinden yararlanarak oluşturulur.
Bu anlamda şirketler ve markalar için oldukça kârlıdır. Geleneksel pazarlamaya kıyasla çok daha hızlı sonuç alınabilir. Performans pazarlaması ile dijital yatırımlarınızı anlık olarak görüntüleyebilir ya da gerçek zamanlı dönüşüm oranlarını ölçebilirsiniz.
İlk olarak, performans pazarlamasında markanın hedefi öncelikle belirlenir. Sonrasında, web sitesi ve sosyal medya hesaplarının incelenmesi yapılarak uygun bir strateji oluşturulur ve medya planlaması yapılır. Belirlenen hedefe uygun olarak, medya satın alımı ve takip kodlarının web sitesine veya uygulamaya eklenmesi için gerekli çalışmalar başlatılır. Teknik işlemler tamamlandıktan sonra, kampanya süreci başlatılır.
Kampanya süresi boyunca hesaplar düzenli olarak optimize edilir. Kampanya süresince veriler analiz edilerek ilgili kitleye en doğru şekilde ulaşılır. Tüm süreci bir performans pazarlama stratejisi olarak görmek esastır ve ana hedef, markanın hedeflerine bağlı olarak marka bilinirliğini, satış hacmini veya dönüşüm oranlarını artırmaktır.
Performans pazarlaması, marka hedeflemesinden ilgili kitlenin müşteriye dönüştürülmesine kadar tüm aşamaları kapsar. Bu kapsamda bütçenin etkin bir şekilde optimize edilmesi, hedef kitleye ulaşılması ve tüketici davranışlarının analiz edilmesi büyük önem taşıyor.
Performans Pazarlamasının Özellikleri Nelerdir?
- Verilere dayanır ve gerçek zamanlı olarak optimize edilebilir.
- Tüketiciyi cezbetmek için kişiselleştirilebilir kampanyalar kullanılabilir.
- Metrikleri ölçebilirsiniz.
- Kampanyalarınızı anlık olarak raporlayabilirsiniz.
- Bu size hızlı aksiyon alma imkanı sunar.
- Veriler, doğru hedef kitleye ulaşılmasına yardımcı olur.
Satış, bir ürünü müşteriye satmaktır. Pazarlama ise müşterinin ihtiyaçlarını anlamak ve ona değer katmaktır.
Peter Drucker